مرگ پلنگ باغ وحش ارم علیرغم ۳ هفته تلاش کادر درمان

پلنگ 4 ساله ای که سه هفته پیش به دلیل بیماری فوق حاد ویروسی تحت درمان دامپزشکان باغ وحش ارم قرار داشت، متاسفانه دیشب تلف شد.

مرگ پلنگ باغ وحش ارم علیرغم ۳ هفته تلاش کادر درمان

پلنگ 4 ساله ای که سه هفته  پیش به دلیل بیماری فوق حاد ویروسی تحت درمان دامپزشکان باغ وحش ارم قرار داشت، متاسفانه دیشب تلف شد.

به گزارش روابط عمومی پارک ارم، پرویز قندالی با بیان این مطلب اظهار داشت: ماوی پلنگی که دو سال پیش به باغ وحش ارم انتقال داده شده بود، از سه هفته پیش به فرم خشک بیماری کشنده پریتونیت عفونی گربه سانان مبتلا شد که بر اساس اهمیت این گونه جانوری ، تیم دامپزشکی به سرپرستی دکتر رستمی و با امکانات باغ وحش و هم چنین دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و نیز اخذ مشاوره های شبانه روزی از بهترین دامپزشکان اروپا  تشکیل گردید.

وی درباره نتیجه بررسی های پاراکلینیکی و اسکن های انجام شده از این جانور گفت: با توجه به آزمایش ها و مشورت هایی که بامتخصصین در داخل و خارج ایران شد، بیماری این حیوان پریتونیت  عفونی گربه سانان(FIP) تشخیص داده شد که بیماری کشنده وبسیار خطرناک است و سرم تراپی و استفاده از جدیدترین نسل آنتی بیوتیک ها  و داروهای اختصاصی که بعضا نایاب بوده و به سختی تهیه گردید نیز در این سه هفته و در شرایط قرنطینه کامل و با بهره گیری از تمامی امکانات برای این جانور ‌ادامه داشت اما در نهایت به علت پیشرفت بیماری و ایجاد ویرمی و سپتی سمی و تشدید علایم عصبی و گوارشی ، به رغم تلاش های شبانه روزی تیم درمان اقدامات موثر واقع نشد و این پلنگ دیشب تلف شد.

گفتنی است ماوی پلنگی که دو سال پیش از پارک پردیسان به باغ وحش ارم انتقال یافته بود، به دلیل شرایطی که توسط شکارچیان  برایش به وجود آمده بود امکان رهاسازي در طبیعت نداشت.