عملیات شبانه روزی در باغ وحش ارم برای نجات ماوی

باغ وحش تهران تلاش های شبانه روزی و آخرین وضعیت حال ماوی پلنگ ۴ ساله این مرکز را تشریح کرد.

عملیات شبانه روزی در باغ وحش ارم برای نجات ماوی

باغ وحش تهران تلاش های شبانه روزی و آخرین وضعیت حال ماوی پلنگ ۴ ساله این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک ارم ، این روزها باغ وحش ارم سبز برای  ماوی پلنگ ۴ ساله ای که دو سال پیش از پارک پردیسان به  این مجموعه منتقل شده تبدیل به یک کلینیک مجهز جانوری شده است و تلاش دامپزشکان برای نجات این جانور دوست داشتنی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش ، ماوی که  دچار عفونت فوق حاد شده و به همین دلیل توانایی غذا خوردن خود را از دست داده و دچار تشنج بود، در حال تغذیه با سرم و مصرف آنتی بیوتیک است و رسیدگی شبانه روزی به او با دقت ادامه دارد.

به گفته ی مسئولین تیم دامپزشکی ماوی ، آزمایشات و اسکن های تخصصی این جانور صورت گرفته تا منشاء بیماری او روشن شود و برنامه بعدی درمانی و سرنوشت او ، وابسته به نتیجه آزمایش های انجام شده است.

خرداد ماه ۱۳۹۸ یک قلاده پلنگ ماده به اسم«ماوی» درحالی‌که تنها دو ماه داشت از شکارچیان در شهرستان میانه آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد چون در دوماهگی از دامان طبیعت جداشده بود امکان بازگشت مجدد به زیستگاه را نداشت، به همین دلیل پس از کشف و ضبط به پارک پردیسان تهران منتقل شد و۷دی سال ۱۳۹۸ از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شد اما به گفته مدیر باغ وحش ارم این ماده پلنگ اکنون دچار بیماری حادعفونی شده است و حال مساعدی ندارد.

آخرین وضعیت ماوی را میتوانید از طریق لینک ذیل مطلع شوید؛
https://www.instagram.com/tv/CZP4rYchQiJ/?utm_medium=copy_link