باران شامپانزه محبوب جان خود را از دست داد.

این شامپانزه ، طی درگیری با سایر شامپانزه‌های مرکز نگهداری سوئیت واتر کنیا، جان خود را از دست داده است.

بچه شامپانزه موسوم به باران که طی سنوات پیش به دلیل نپذیرفته شدن توسط خانواده‌اش به تنهایی زندگی می‌کرد، در نهایت با همکاری سازمان محیط زیست و باغ‌وحش ارم در تیر ماه امسال به یکی از خوشنام‌ترین مراکز نگهداری از شامپانزه‌های بی‌سرپرست در آفریقا  که محل زندگی بومی این حیوان بود فرستاده شد تا علاوه بر پاسخ به خواسته‌های علاقمندان حیات وحش، زمینه برای زیست اجتماعی این شامپانزه میان همسالانش فراهم شود.


انتقال موفق باران به مرکز سوئیت واتر کنیا با همکاری محیط زیست و مسئولان وزارت‌ خارجه، تا جایی مورد اقبال علاقمندان به این بچه‌شامپانزه قرار گرفت که بسیاری از فعالان این بخش تلاش کردند این موفقیت را نتیجه زحمات و پیگیری‌های خود اعلام کنند.


اما پس از انتقال این بچه شامپانزه به آفریقا و علیرغم گذشت بیش از ۵ ماه از انتقال وی به کنیا و طی شدن مراحل قرنطینه در مرکز سوئیت واتر، متاسفانه اعلام شد این شامپانزه محبوب، طی درگیری با سایر شامپانزه‌های این مرکز، جان خود را از دست داده است.


علی‌ایحال با توجه به مسئولیت مرکز سوئیت واتر کنیا در نگهداری از این گونه جانوری، مجموعه ارم از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا پیگیر بررسی قصور این مجموعه و مسئولیت آن در قبال این اتفاق خواهد بود.